Ibland brinner det i huvudet. Det kan bli så ibland..

Ibland blir jag så arg att det bara brinner till i huvudet och jag bara vill slå någon eller kasta saker i marken. Som idag, jag har köpt en ny klänning och var tvungen att sy om den lite.
Sen när jag är klar så tittat jag på den och tänker: Fy fan vad fult!! Det ser ju ut som någon bortskämd snorunge som aldrig hållt i en nål har sytt.
Men jag provar den tänkte jag. Vilket jag aldrig skulle ha gjort! Ännu värre och fulare!

Blixt låset fastna på vägen upp och jag blir galen, helvete skriker jag och blir ännu mer röd i ansiktet av illska. När jag väl fick upp dragkedjan så sitter klänningen så hårt runt halsen att det känns som jag håller på att kvävas.

   - Vad tycker du om klänningen!? Frågar jag Eddie.
   - Jag ser inte vad det är för skillnad mot hur den såg ut förut? svarar han.
   - Ser du inte att det ser ut som som att en snorunge har sytt ihop den?! ryter jag
Demostrativt så sliter jag av mig klänningen och går in och hänger den i garderoben.

Jag går och sätter mig i soffan och säger,
   - Jag kommer aldrig att använda den!
   - Men ge bort den till din syrra då. säger Eddie
   - Aldrig i livet!
   - Jag känner mig så jävla arg!
   - Jag märker det, det kan bli så ibland, svarar Eddie.

I det här läget är jag så förbannad att jag överväger att gå och spotta och trampa på klänningen.

Nu undrar jag vad som händer i mitt huvud när jag bara kan få nått sjukt anfall och tycker allt är piss och vad Eddie än säger så blir jag bara arg. Eddie är den mest tålmodiga personen jag känner så jag har verkligen inte grund till att bli irriterad på honom. 
Jag tror att det bor en italienare i mig. Ibland tänder det bara till och då får man hålla tummen på att inte någon är i närheten, idag är en sådan dag.

Kommentarer
Postat av: Terese

Va tråkigt att höra. Sånt suger rent utsagt! Jag har också såna dagar när allt bara känns fel och inget kan trösta och den var komiskt nog idag. Johan är också tålmodig med mig och det är ett under att han står ut ibland. Vilken tur vi hr som har hittat såna tålmodiga "karlar". =)



Om det inte är en italienare så är det kanske hormonerna som spökar? Vi kan väl skylla på det iaf. Hoppas det känns bättre imorgon och att du kommer på en smart lösning på klänningen. Den går inte att fixa till en kjol istället?



Kramar

2010-07-11 @ 21:55:49
URL: http://kiewa.blogg.se/
Postat av: Han i soffan

Fint skrivet. Minnes det som i går! ;) puss

2010-07-14 @ 11:07:02
URL: http://www.eddieshemsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0