Förvirring?

Ni som känner mig vet att jag kanske är en aning hypokondriker :P
Jag förstår inte varför jag istort sätt varje dag är trött och hängig och känner mig tung i huvudet. Tanken slog mig då att det kan vara uttorkning. Jag fick fram detta:


Symtom

Lättare uttorkning

Törst är vanligt vid uttorkning, men ibland känner man sig inte törstig, till exempel om man har diabetes med dåligt blodsockerläge. Andra vanliga tecken på uttorkning är:

  • Trötthet
  • Förvirring
  • Huvudvärk
  • Yrsel
  • Illamående
  • Snabb svag puls och snabb ytlig andning
  • Svettning med blek hud
  • Dålig aptit
  • Lågt blodtryck
  • Torr hud med klåda
  • Sveda när du kissar
  • Muntorrhet


Dem som stämmer på mig är: Trötthet, förvirring, huvudvärk, yrsel, svettning.
Jag vettta fan vad dålig aptit kommer ifrån? Sveda när jag kissar? Nee.

Det blir inte bättre av att sitta här så jag går ut i solen en sväng. Kanske blir jag så förvirrad att jag tror jag är på maldiverna...najs...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0