Att leva med IBS,

Kvällen var en ren mardröm igår. Käkade en glass som jag aldrig skulle ha ätit. Mådde så dåligt att jag funderade på att vara hemma från jobbet dagen efter. Fick inte så mycket sömn under natten då jag vaknade av illamående några gånger. Och nojig som jag är så kunde jag inte sluta tänka på hur jag mådde, vilket gjorde att jag sov väldigt lätt. Usch. det är inte kul att ha så ont i magen. Man vet inte vart man ska ta vägen, vill bara spola tillbaks tiden och avstå det som gjorde att magen gav upp.

Jag kan nu börja avstå från att äta kolhydrater, så som pasta och ris till måltiden. Utan sattsa på att äta mycket grönt och proteiner. Jag tror att det skulle vara bra för min mage. Allt är värt att test nu. Helst av allt skulle jag bara vilja ha ett piller som gjorde att min mage blev som vilken vanlig mage som helst. Jag skulle gråta av lycka.
Men nu är de bar att kämpa vidare och lära sig av sina misstag.

Kommentarer
Postat av: Terese

Usch då det där är inte alls roligt, jag vet hur det känns. Va tråkigt att inte du heller kan äta glass för det är ju såå gott. Jag har också gjort den tabben att jag ska bara ta liite glass, det kan ju inte skada. Men jag spyr nästan och jag känner mig magsjuk. Glass är det jag mår allra sämst av att äta, jag som ÄLSKAR glass.



Kan säga att du troligtvis kommer att göra den tabben någon gång till tills du som mig ger upp. Men så är det när man har IBS, man vill kunna äta precis det man vill som de flesta andra kan. Det tar tid att acceptera det helt och ibland klarar man inte att stå emot.



Håller med om det där pillret. Skulle nästan göra vad som helst för ett sånt!!



Hoppas att du mår bättre idag.

2009-09-18 @ 10:12:53
URL: http://kiewa.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag var på en udda hälsokontroll hos Uno i Trosa, han pysslar med kvantmedicin, fast han vill kalla det informationsmedicin. Hur coolt som helst. han behandlade samtidigt som han undersökte, med elektricitet tror jag. Nån form av impulser som gav mina celler ny information. http://www.unohalsoterapi.se/

Vet inte bakgrunden till din mage men tänkte att det kanske kan vara något även för dej.

2009-09-20 @ 12:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0