Matlagning

Eddie har varit hemma från jobbet nu under några dagar. Du vet när en kille är riktigt förkyld ;)
Han har nu varje dag lagat middagen. Igår bjöds det på ugnspannkaka. Efter att jag på jobbet msn:at med honom vart vår kokbok ligger, vilken sidan pannkaksreceptet är på och meddelat att han denna gång måste följa receptet exakt så lyckades det bli en jätte god ugnspannkaka. Jag funderar på om det är Eddie som kanske har blivit lite för bortskämd med att alltid ha lagad mat på bordet när han kommer hem, eller om det är jag som är sjuk som vet på vilken sida pannkaks receptet ligger på!?

Idag fick Eddie en revanch av bechamelsåsen. Han lagade nämligen till stuvade makaroner. Det var en otroligt stolt Eddie som sa hej när jag kom hem. Eddie är helt fantastiskt på många sätt, men en sak är säker. Matlagning är inte hans styrka. Men det tar sig!
Vem vet, imorgon kanske det blir bechamelsoppa med lite makaroner i, mumms!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0