Helg uppdatering

Här kommer en uppdatering för helg.

Fredag

Jag, Jenny och Sandra började kvällen hemma hos Sandra. Vi tog hem sushi och satt och snacka skit och drack vin och cider. Efter några vinflaskor, närmare bestämt tre stycken och 4 stycken cider så begav vi oss ner på stan. Tydligen hade nattklubben femfemnoll 1 år jubileum. Så vi gick dit. När vi gick in så höjdes medelåldern typ 7 år. Så folket som var där var knappt fyllda 18. Mötte syrran och hennes kille där. Trotts att folket var så ungt var det jätte trevligt. Kul att träffa syrran ute och dansa. När klockan vart 1:20 var jag tvungen att ta sista nattbussen hem gammal som man är. Fick reda på att min söta pappa hade suttit uppe och väntat på mig. Men minuterna innan jag kom hem så hade han gått och lagt sig. Var hemma vid 2 tiden. Tänk att man aldrig blir för stor för att ens föräldrar ska oroa sig för en. Gulligt tycker jag.

Lördag

Vaknade 7:30 av att min lillebror har väääärldens hosta. Slumrade till och gick tillslut upp vid 10 tiden. Efter frukost och en hel del gäspande gick jag och Emil ner till källaren för att leta fram mitt gamla SEGA. Vi spelade ett spel med Michael Jackson. Spelet går ut på att man ska hitta småflickor. Jag förstog inte riktigt just det med småflickorna. Men idag skrattar man åt det. Att man kunde göra ett spel för barn med just kompinationen Michael Jackson och småflickor.
Hur som, åkte sedan vidare till Hem och Villamässan i älvsjö med mamma och Peter. Var inte så imponerad måste jag säga. Det var lite för mycket om värmepumpar och isolering. Hade önskat kanske lite mer tapeter och småprylar. Hittade i alla fall jätte söta siffor som man sätter på adventljusstaken.
Klockan rann iväg och det var dags att åka hem för att göra sig i ordning till nästa fest. Carolines 25 års fest.
Bordet var uppdukat med jag vet inte hur många olika tilltugg. Det var snittar, morötter, dipp, godis och chips.
Jätte roliga lekar och blandat med roligt folk. En jätte lyckad fest!

Söndag

Eddie var ledig. Så som vanligt passade vi på att storstäda :P Rev ut allt ur byråarna och torkade rent och kastade sådant som vi inte använder. Vi till och med städade under sängen. Nu har vi städat för några månader fram över. Hur mycket damm kan egentligen samlas under sängen? De kanske inte är så konstigt att man är helt genom täppt när man vaknar vissa dagar?! Måste blir skärpning nu, mer städa under sängen! Efter fyra timmar fick vi nog. Då hade Eddie hunnit med att få ett allergianfall. Det är inte bra alltså. 
Då åkte vi väg till Länna för att kolla på en ny tv.

När har jag precis blivit bjuden på middag av Eddie. Han skulle följa ett recpt han hittat på nätet. Det var en pastasås, väldigt basic. Bechamelsås, salt, peppar och kassler. Två kastruller senare så gick den att äta. Bechamelsåsen vart dem första två gångerna gröt. Eddie läste 2 ½ dl vetemjöl och 4 dl mjölk. Hum..
Efter att han fått lite tips från coachen och läst igenom recptet en gång till så vart den okej.
Nu har Eddie beställt klipptid. Så jag måste köra honom till badrummet där klippningen kommer att ske. Han kommer eventuellt att få betala i natura, jag tar även rikskuponger.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, roligt skrivet! Hoppas klippningen gick bra! :)

2009-10-04 @ 20:50:11
URL: http://glennasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0