Hos läkaren..

Var ju som sagt hos ögonläkaren för några dagar sedan. Träffade en jättebra läkare som hade två stycken läkarstudenter med sig. Vilket känndes ganska bra för då vart läkaren helt plötsligt pedagogiskt. Vad är det med läkare och prata latin när dem ska försöka förklara något för en?! Hur som..Jag har grummlingar i ögat. Det är precis som det låter, grumligt i ögat. Dock var det inte det som var problemet ansåg läkaren. Han trodde att problemet kunde vara någon annanstans i kroppen. Han skickade mig till en sökterska som tog blodprov på mig för att kolla sänkan och alla mina värden. Dem skickade även en remiss för en lungrönken. Det kan vara så att det är något i mina lungor som påverkar mitt öga (jag vet att det låter helt sjukt, men tydligen är det så). Så nästa steg blir att rönkas för att se om felet ligger där, annars är det bara att söka vidare. Jag hoppas för gud skull att det inte är något fel på mina lungor, men det skulle vara skönt med ett beked om vart fan felet sitter! Läkaren frågade hela tiden om jag har ont i mina leder (alltså en början till reumatism). Vilket känns lite oroväckande. Som jag skrivit tidigare så är jag konstant trött. Jag har även haft problem med ryggen sedan många år tillbaks, vilket även det är ett tecken på reumatism tydligen.
Så nu hoppas jag att denna läkare tar mig på allvar och inte ger sig förän vi har en förklaring på mina symtomer.
Det känns inte okej att gå och må dåligt när man är 22 år. Det är ju nu jag ska leva livet och festa gärnet!!

Kommentarer
Postat av: Terese

Hej Malin!



Det låter oroväckande det där. Jag hoppas också att de hittar felet för jag vet själv hur det är att gå omkring och inte veta vad det är för fel på en. Som du säger vi är ju unga och har hela livet framför oss. Jag hoppas verkligen inte att det är reumatism du har. När ska du dit?



Ha en toppenhelg och hälsa "gubben".

Kramar

2009-11-20 @ 23:37:44
URL: http://kiewa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0