Besöket hos ögonläkaren


Det blev inte som jag tänkte mig hos läkaren.

Först blev jag inkallad till en rutinkontroll av synen. Eftersom att den blivit sämre så gjorde dem flera kontroller så som tryck, gula fläcken osv.

Ni må tro att jag blev rädd när han sa med sin läkarröst:
- Det man ser här på proverna är att du har en inflammation på gula fläcken, det är därför du ser så suddigt. Det finns två alternativa behandlingar. Nr 1, kortison tabletter, nr 2 en kortison spruta i ögat. Eftersom att du har problem med magen rekommenderar jag sprutan.
- Okej, sa jag med darrande röst. Gör det ont?
- Nej då, det känns ingenting, svarar läkaren.
- Men ska jag boka en ny tid för att ta sprutan då? Undrade jag.
- Nej, vi fixar det på en gång. Och sprutan tas i ögat, sa han.
- What?! (lång paus) Jag som trodde du typ tog den i armen. Men ska du göra det så får du göra det direkt så jag inte hinner tänka så mycket.
- Japp, kom med här..

Jag är förvånad och chockad över att jag var så duktig. Jag gjorde det utan att grina, skaka av nervositet eller svettas.


Malin är grym!


Kommentarer
Postat av: Terese

Det låter riktigt obehagligt, gu va modig du var! Jag hade nog gjort alla de saker du inte gjorde.

2011-05-03 @ 10:58:12
URL: http://kiewa.blogg.se/
Postat av: Tina

Wow! Vilken tjej. Du är grym Malin!

2011-05-03 @ 19:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0